نوشته شده توسط : بارکزهی

زبان برنامه‌نویسی (JSB(Java Server Page

زبان JSP

Java Server Page یا JSP نوعی فن آوری مبتنی بر زبان JAVA می باشد و امکاکان تولید وب سایتهای پویا (فعال) فراهم می سازد. JSP توسط شرکت SUN Microsystems برای برنامه نویسی سمت سرور تولید شده . فیلهای JSP همان فایلهای html می باشند همراه قطعات ویژه شامل کدهای Java که قابلیت پویای صفحات را ایجاد می کند.در ابتدا صفحات وب به صورت ایستا نمایش داده می شدند. معمولأ این اولین تجربه مردم در تولید صفحات وب بود ت سایتهای شخصی و اطلاعات قروش شرکتها را ثبت کنند . بعد از مدتی Perl و C زبانهایی بودند که بر روی سرور برای ایجاد ماهیت پویا قرار داده می شدند .بعد از مدت کوتاهی اکثر زبانها از جمله Delphi , C++ , VB و Java این قابلیت را داشتند که برنامه هایی را با استفاده از خاصیت پویایی و استفاده از داده های متنی و پایگاه داده تولید کنند.

این برنامه ها به نام برنامه های CGI سمت سرور شناخته شدند.ASP توسط شرکت ماکروسافت تولید شد تا به برنامه نویسان html این امکان را بدهد که براحتی مندرجات پویا را که توسط سرور رایگان مایکروسافت
(IIS پشتیبانی می شد مورد استفاده قرار دهند.JSP همتای ASP است که در این بخش ارائه خواهد شد.

کدهای JSP بر روی وب سرور در JSP Servlet Engine اجرا می شوند. JSP Servlet Engine به صورت پویا html تولید می کند و html را به مرو گر سرویسگیرنده می فرستد.صفحات JSP سندهای متنی هستند که شامل دو نوع متن می شوند.متن Static که می توان آنرا در هر نوع فرمت مبتنی بر متن (مثل XML،WML،SVG،HTML)بیان کرد و نوع دوم JSP Element ها ، که محتوای دینامیک را می سازند.پسوندی که در برای فایل های JSP به کار می رود jsp. است. هر صفحه می تواند ترکیبی از یک Top File باشد که این Top File شامل فایل های دیگری نیز می شود که خود این فایل ها می توانند یا یک صفحه کامل JSP باشند و یا اینکه بخشی از یک صفحه JSP باشند.JSP Element ها در صفحات JSP از طریق دو Syntax متفاوت بیان می شوند.یکی Standard و دیگری XML ، لذا هر فایل داده شده می تواند فقط از یک Syntax(برای بیان JSP Element ها) استفاده کند.


 

بــلــوچ نــت



:: موضوعات مرتبط: زبان برنامه‌نویسی (JSB(Java Server Page , ,
:: بازدید از این مطلب : 1353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد